Millele sa vihjad?

pühapäev, august 28, 2005

Mitte enam nii vaikne.


Bloc Party - Silent Alarm Remixed

Bloc Party on minu maailma väga ülbelt sisse murdnud. Tegelased, kellest ma esimest korda kuulsin alles umes aasta tagasi, millalgi eelmisel suvel ja siis ka ainult ühe NME lugejakirja kaudu, mille autor kuidagi uskuda ei tahtnud, et BP on Harry Potteri ehk siis Daniel Radcliffe'i (mul pole aimugi, kuidas seda nime kirjutatakse, kui see ülepea õige nimi on ja kui aus olla, on mul ka üsna ükskõik, andke mulle andeks) üks lemmikutest. Suvaliselt muusikakanalilt Banquet'i video nägemine pani juba natuke kõrvu liigutama ja debüütalbumit ootasin ma kannatamatult ja pikikõrvu.
Album tuli ja lõi pahviks. Kui ma peaksin näiteks koostama 2005 aasta parimate plaatide edetabelit, siis Silent Alarmi näol on tegu kindlasti ühe favoriidiga.
Aga seda, et BP selle aastanumbri sees veel korra jalust rabada suudab, ei osanud ma uneski näha. Ja tegelikult ju peaaegu sama plaadiga. samade lugudega vähemalt, uues kuues. Kipub vist sinnasuunas, et aastalõpu top-kümnesse tahab trügida kaks samade lugudega plaati samalt esitajalt. No see on midagi uut.
Tavaliselt suhtun ma remixidesse päris suure skepsisega, aga BP puhul ei tekkinud hetkekski mõtete, et on nüüd vaja hakata häid lugusid ära rikkuma. Sest tantsulised/tantsitavad on nad niikuinii. Ja Banquetist tehtud remixi olin ma juba varem kuulnud ja see jättis väga hea mulje. Ja muidugi töötluste tegijad! Mogwai, Ladytron, M83, Four Tet.. Sealt lihtsalt peab midagi head tulema.
Ja tulebki. Lausa väga head.
Kogu album on otsast otsani täis laetud sellist energiat ja jõulisust, mis paneb peale magamata ööd kell 8 hommikul mööda tuba ringi kekslema ja tantsima. Noh, sellised ekstreemsused ei pruugi kõigi puhul kehtida, ärge mind kohtusse kaevake, kui nii ei juhtu.
Ses mõttes üllatusi ei ole, et parimad lood on endiselt parimad ka teises versioonis. Üllatav on aga see, kui head need lood on. Banquet on endiselt vapustav ( kui sa pole uurinud mu eelmist BP teemalist postitust, siis võta teadmiseks, et plaadil olev remix valmis originaaliga paralleelselt). Positive Tension, mis ka originaalina üks mu vaieldamatutest lemmikutest on, vaat et lausa ületab algse versiooni. Mogwai ümberplaneeritud Plans tekitab meeldivalt hõljuva tunde.
Tegelikult ei peagi selle plaadi kohta muud ütlema kui et isegi minusugune indie-aanlane, kes tavaliselt tantsimisele õllelibistamist eelistab, läheks selle albumi järgi ennast hingetuks tantsima. Ja see on päris hea näitaja.

Esmatutvuseks: Banquet, Positive Tension, Plans, Price Of Gasoline, The Pioneers

Kuula mõnda näidet Scenestarsi üliinformatiivse kirjutise lõpus http://scenestars.net/2005/07/bloc-party-remixes.php

Vaata BP ametlikku kodu http://www.blocparty.com

Ja osta album siit http://www.lasering.ee/index.php?make=item_show&toote_id=11556
või siit http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000AL6W10/002-5882773-5942434?v=glance